0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    جوش‌های سرسیاه(بخش اول)

    جوش‌های سرسیاه

    جوش‌های سرسیاه زمانی ایجاد می‌شوند که باکتری‌ها در فولیکول‌های مو گیر کنند. جوش‌های سرسیاه را در نظر بگیرید، آن لکه‌های آزاردهنده تیره رنگ. اگر تا به حال سعی کرده‌اید یکی را فشار دهید، احتمالاً به جای آن با یک برآمدگی بدحالت روبرو شده ‌ید و بلافاصله از ادامه کار پشیمان شده‌اید.
    بنابراین بهترین راه برای پاکسازی پوست از این نوع آکنه چیست؟
    ابتدا، بیایید نگاهی به علل و افرادی که بیشتر مستعد ایجاد جوش‌های سرسیاه هستند بیاندازیم.

    چه چیزی باعث ایجاد جوش‌های سر سیاه می‌شود؟

    جوش‌های سرسیاه به دلیل تجمع سبوم، چربی و سلول‌های مرده پوست ایجاد می‌شوند که در فولیکول مو گیر کرده‌اند. وقتی این مواد در هوا اکسید می‌شوند، دهانه آن سیاه می‌شود. جوش‌های سرسیاه یک اصطلاح پزشکی دارند: کومدون. کومدون‌ها مرحله اولیه تشکیل آکنه هستند. هنگامی که فولیکول بیشتر و بیشتر گشاد می‌شود، می‌تواند پاره شود و محتویات آن به لایه پوست اطراف به نام درم بریزد و این می‌تواند یک پاسخ التهابی ایجاد کند. این امر بر روی پوست به صورت یک پاپول التهابی - که بیشتر به عنوان یک جوش شناخته می‌شود - ظاهر می‌شود که یک مشکل بسیار بزرگتر از یک جوش سر سیاه است.

    افراد مستعد آکنه بیشتر مستعد ابتلا به جوش‌های سر سیاه هستند، اما استعداد ژنتیکی نیز وجود دارد. تأثیرات هورمونی نیز نقش دارند و باعث تحریک تولید سبوم (روغن پوست) می‌شوند. منافذ بزرگ می‌تواند در افرادی که آسیب‌های شدیدی از نور خورشید دارند نیز وجود داشته باشد. کاهش حمایت کلاژن درم احاطه کننده فولیکول مو می‌تواند باعث بزرگتر و گشادتر شدن (روزنه های کوچک) شود.

    خرید محصولات مراقبتی و درمانی

    چگونه از ایجاد جوش‌های سر سیاه روی پوست خود جلوگیری کنیم

    برای جلوگیری از جوش‌های سر سیاه، رتینوئیدهای موضعی یا خوراکی، از جمله داروهای تجویزی مانند ترتینوئین یا رتین-A را توصیه می‌کنیم. اخیراً، یک رتینوئید قوی به نام آداپالن یا دیفرین، بدون نسخه برای درمان آکنه کومدونال در دسترس قرار گرفته است. در موارد شدیدتر آکنه کومدونال، بیماران ممکن است به درمان با رتینوئیدهای خوراکی مانند ایزوترتینوئین یا آکوتان نیاز داشته باشند. لایه‌بردارهای شیمیایی نیز می‌توانند مؤثر باشند، اما او طرفدار اسکراب‌ها نیست زیرا می‌توانند باعث تحریک شوند.


    خرید محصولات آرایشی

    بهترین راه برای از بین بردن جوش‌های سر سیاه

    اگر جوش‌های سرسیاه دارید، چند روش تأیید شده توسط متخصصین پوست برای خلاص شدن از شر آنها وجود دارد و تعدادی از آنها نیز پیشگیرانه هستند.

    از محصولات حاوی سالیسیلیک اسید استفاده کنید

    یکی از موادی که برای از بین بردن جوش‌های سرسیاه وجود دارد، اسید سالیسیلیک است، یک اسید بتا هیدروکسی که گردش سلولی را افزایش می‌دهد و منافذ را باز می‌کند. درمان آکنه می‌تواند به خشک کردن ضایعات فعال آکنه کمک کند زیرا یک تحریک کننده شیمیایی خفیف است. تعداد زیادی از تحقیقات نشان می‌دهد که اسید سالیسیلیک به درمان آکنه کمک می‌کند.

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    صنایع دستی
    پکیج هدیه
    عطر و ادکلن
    مراقبت از پوست
    آرایشی
    آقایان
    بهداشتی
    کودکان
    ولنتاین
    بازگشت به بالا