0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    درمان‌های خانگی برای ترک پاشنه پا

    درمان‌های خانگی برای ترک پاشنه پا

    در موارد خفیف ترک پاشنه پا، مرطوب کردن دو یا سه بار در روز ممکن است مشکل را برطرف کند. مالیدن هر پینه به آرامی با سنگ پا و استفاده از مرطوب کننده نیز می‌تواند کمک کننده باشد. با این حال، مراقب باشید که در استفاده از سنگ پا زیاده روی نکنید، زیرا می‌تواند باعث بدتر شدن ترک خوردگی پاشنه پا شود.
    اقدامات زیر ممکن است به درمان ترک پاشنه پا کمک کند:

    استفاده از نرم کننده

    نرم کننده‌ها به پوست نفوذ کرده و از دست دادن آب را می‌کاهند. آنها شکاف بین پوسته‌های پوستی را پر می‌کنند که باعث می‌شود پوست صاف، نرم و انعطاف پذیر شود. آنها به کاهش از دست دادن آب در پوست کمک می‌کنند. مرطوب کننده‌ها به لایه بیرونی پوست نفوذ می‌کنند، آب را از هوا جذب می‌کنند و رطوبت را حفظ می‌کنند. آنها همچنین به افزایش ظرفیت آب پوست کمک می‌کنند. اگر می‌خواهید کرم‌های مرطوب‌کننده بخرید، کرم‌های مرطوب کننده و آبرسان برناشو بهترین انتخاب برای شماست.

    استفاده از یک مرطوب کننده انسدادی بر روی آن

    هنگامی که نرم کننده یا مرطوب کننده جذب شد، افراد می‌توانند یک لایه ضخیم از یک مرطوب کننده انسدادی را درست قبل از خواب روی آن بمالند تا رطوبت را در خود ببندد. مرطوب کننده‌های انسدادی پوست را در یک لایه نازک می‌پوشانند که از تبخیر رطوبت از بیرونی ترین لایه پوست جلوگیری می‌کند.
    نمونه‌هایی از مرطوب کننده‌های انسدادی عبارتند از:
    وازلین
    • لانولین
    • روغن معدنی
    • سیلیکون‌ها مانند دایمتیکون
    اگرچه انسدادها برای حفظ رطوبت به خوبی عمل می‌کنند، اما می‌توانند چرب، چسبنده و باشند.
    پوشیدن جوراب 100 درصد نخی در رختخواب
    پوشیدن جوراب‌های 100 درصد نخی در رختخواب پس از استفاده از ژل نفتی روی پاشنه پا ممکن است به موارد زیر کمک کند:
    • رطوبت را در خود نگه می‌دارد
    • اجازه می‌دهد پوست پاشنه نفس بکشد
    • از لکه دار شدن ملحفه ها جلوگیری می‌کند
    پس از چند روز تکرار این روتین، پوست پاشنه پا باید نرم شود.

    استفاده از کراتولیتیک روی پوست ضخیم شده

    هنگامی که پوست پاشنه ضخیم است، استفاده از کراتولیتیک ممکن است به نازک شدن آن و همچنین سایر درمان‌ها کمک کند. کراتولیتیک‌ها عواملی هستند که پوست ضخیم شده را نازک می‌کنند، باعث شل شدن لایه بیرونی پوست می‌شوند و به حذف سلول‌های مرده پوست کمک می‌کنند. این فرآیند به پوست اجازه می‌دهد تا رطوبت بیشتری را حفظ کند.
    نمونه‌هایی از کراتولیتیک‌ها عبارتند از:
    • آلفا هیدروکسی اسیدها مانند اسید لاکتیک و اسید گلیکولیک
    • اسید سالیسیلیک
    • اوره
    محصولاتی که حاوی کراتولیتیک و مرطوب کننده هستند ممکن است مفیدترین باشند. به عنوان مثال، اوره هم کراتولیتیک و هم مرطوب کننده است که پوست خشک، ترک خورده و ضخیم شده را مرطوب کرده و از بین می‌برد.

    پوست ضخیم شده را با سنگ پا به آرامی مالش دهید

    مالیدن آرام سنگ پا به پاشنه پا، زمانی که پوست مرطوب شد، ممکن است به کاهش ضخامت پوست سخت و پینه بسته کمک کند. برای تراشیدن پشت و بریدن پوست باید از تیغ و قیچی استفاده کرد. افراد مبتلا به دیابت یا نوروپاتی نباید از سنگ پا استفاده کنند و در عوض باید به متخصص پوست یا متخصص پا مراجعه کنند.

    استفاده از بانداژ مایع

    برای پوشاندن پوست ترک خورده می‌توان از بانداژ مایع، ژل یا اسپری استفاده کرد. اینها ممکن است یک لایه محافظ روی ترک‌ها ایجاد کنند، که به کاهش درد، جلوگیری از ورود آلودگی و میکروب‌ به زخم‌ها و به بهبود سریعتر کمک کنند.
    اگر افراد پاشنه پاهایشان به شدت ترک خورده است یا اگر خوددرمانی بعد از یک هفته باعث بهبود ترک پاشنه پا نشد، باید به متخصص پا یا متخصص پوست مراجعه کنند.

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    صنایع دستی
    پکیج هدیه
    عطر و ادکلن
    مراقبت از پوست
    آرایشی
    آقایان
    بهداشتی
    کودکان
    ولنتاین
    بازگشت به بالا