0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    روش صحیح شانه کردن و برس کشیدن موها

    روش صحیح شانه کردن و برس کشیدن موها

    ممکن است فرآیند آسانی به نظر برسد، اما شانه کردن صحیح موها بسیار مهم است. برای جلوگیری از گره خوردن و حالت دادن به موها، آن را شانه می‌کنیم، اما آیا می‌دانید که این تمرین منظم، بافت و سلامت موهای شما را نیز تعیین می‌کند. شانه کردن و برس زدن موهایتان به روشی نادرست می‌تواند منجر به ریزش مو، شکستگی مو، دو شاخه شدن و موارد دیگر شود.

    نحوه انتخاب شانه

    بهترین شانه‌ها برای موهای شما "اره ای" یا همان دندانه دارهستند که معمولاً از ولکانیت (نوعی لاستیک سخت) ساخته می‌شوند که خاصیت ضد الکتریسیته ساکن دارد و به راحتی تمیز می‌شوند. یک برس با دندانه‌های پلاستیکی بلند و با فاصله زیاد انتخاب کنید. مهمتر از همه، از برس‌ها با داندانه‌های فلزی خودداری کنید! این نوع برس‌ها احتمالاً پوست سر شما را خراش می‌دهند.

    تمیز کردن برس‌ها و شانه‌های خود

    برس‌ها و شانه‌ها به راحتی آلودگی را جمع آوری می‌کنند، پس حتما آنها را مرتب تمیز کنید. بهترین راه برای تمیز کردن برس یا شانه این است که یک قاشق غذاخوری مایع شوینده را در یک لگن آب حل کنید. مقدار کمی مایع ضد عفونی کننده اضافه کنید، سپس برس یا شانه خود را در آن با آب تمیز بشویید. مهمترین نکته‌ای که باید در نظر داشت این است که هرگز موهای خیس را شانه نکنید. موهای شما زمانی که خیس هستند حالت ظریفی دارند. بنابراین از شانه زدن در چنین شرایطی خودداری کنید زیرا منجر به ریزش مو و شکستگی مو می‌شود. موهایتان را با حوله بپیچید و بگذارید به‌طور طبیعی خشک شوند. همیشه از انگشتان خود یا یک شانه دندانه پهن استفاده کنید تا گره ها را از یکدیگر جدا کنید.

    استفاده از سرم مو

    همچنین لازم است قبل از استفاده از شانه یا برس مو از سرم مو برای محافظت از موهای خود استفاده کنید. مقداری به اندازه سکه روی کف دست خود بریزید و به خصوص بین انگشتان خود پخش کنید و روی موهای خود بمالید. روی قسمت‌های میانی و انتهایی موهای خود تأکید کنید. سرم مو باعث تقویت و حمایت از موهای شما می‌شود.

    نحوه شانه کردن

    قبل از شانه کردن، مهم است که موهای خود را به قسمت‌های کوچکتر تقسیم کرده و سپس شانه کنید. هرگز یک شانه را به طور ناگهانی روی کل مو نکشید. موهای خود را به دو تا سه قسمت تقسیم کنید و به آرامی با شانه دندانه پهن آنها را جدا کنید. به این ترتیب شانه موها را از بالا به پایین باز می کند و گره ها را از تک تک تارها پاک می کند. همچنین، شانه زدن را از پایین شروع کنید. معمولاً زنان شروع به شانه زدن از ریشه تا نوک می کنند. اما این باعث آسیب شدید می‌شود زیرا گره ها در قسمت میانی و انتهایی موی شما ایجاد می‌شوند. برای جلوگیری از ریزش و شکستگی مو، گره‌های قسمت میانی مو را باز کنید و سپس یک شانه را روی پوست سر بکشید. او همچنین اضافه می‌کند که برای داشتن موهای براق طبیعی، باید به شانه کردن پوست سر خود عادت کنید. شانه کردن موهایتان کافی نیست، برای داشتن سلامتی باید پوست سرتان را برس بزنید. شانه کردن مو گردش خون را تحریک و رشد مو را تقویت می‌کند.

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    صنایع دستی
    پکیج هدیه
    عطر و ادکلن
    مراقبت از پوست
    آرایشی
    آقایان
    بهداشتی
    کودکان
    ولنتاین
    بازگشت به بالا