0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    نحوه درمان آفتاب سوختگی(بخش اول)

    نحوه درمان آفتاب سوختگی(بخش اول)

    تابستان زمان تفریح، سفرهای ساحلی و آفتاب سوختگی است. اگر پوست شما محافظت نشده باشد، فقط چند دقیقه طول می‌کشد تا بسوزد. اما نگران نباشید: وقتی بدانید چگونه آفتاب سوختگی را درمان کنید، می‌توانید راه‌های زیادی برای تسکین دردش پیدا کنید. در این مقاله، درمان‌های خانگی و نکات پیشگیری را برای ترمیم پوست و کاهش درد بررسی می‌کنیم.

    برای تسکین فوری آفتاب سوختگی چه باید کرد؟

    برای شروع درمان و تسکین درد، به محض اینکه متوجه سوختگی پوستتان شدید، اقدام کنید. نکته کلیدی کاهش دمای پوست و جلوگیری از آسیب بیشتر است. در اینجا کارهایی است که باید فورا انجام دهید:

    1. فوراً از زیر نور آفتاب خارج شوید. سایه‌ای پیدا کنید، به داخل خانه بروید یا حداقل پوست در معرض دید خود را با لباس، چتر یا هر چیز دیگری که جلوی نور خورشید را بگیرد بپوشانید.
    2. هیدراته کنید. آفتاب سوختگی آب را از سایر قسمت‌های بدن به سمت پوست شما می‌کشد. مقدار زیادی آب بنوشید (بلافاصله و چند روز پس از آن) برای جلوگیری از کم آبی بدن.
    3. دوش آب سرد بگیرید. در حالی که ممکن است کمی باعث سوزش شود، یک دوش آب سرد مختصر دمای پوست شما را کاهش می‌دهد و التهاب را کاهش می‎بخشد.
      خرید ضدآفتاب

    چه زمانی برای آفتاب سوختگی به پزشک مراجعه کنیم

    بیشتر آفتاب‌سوختگی‌ها سوختگی‌های درجه یک هستند که باعث قرمزی و درد می‌شوند و معمولاً می‌توانید آن‌ها را در خانه درمان کنید. اگر مدت طولانی را زیر نور خورشید سپری کرده‌اید، ممکن است دچار سوختگی درجه دو شده باشید که باعث ایجاد تاول می‌شود. در صورت داشتن هر یک از این علائم، باید مراقبت‌های پزشکی را دریافت کنید:

    خرید محصولات مراقبتی و درمانی

    • تاول در بیش از 20 درصد بدن شما
    • غش یا ضعف
    • تب بالا، سردرد، کم آبی بدن، گیجی یا حالت تهوع
    • عفونت پوست
    • عدم پاسخگویی بدن به درمان

    چگونه علائم آفتاب سوختگی را درمان کنیم

    • تاول: از کمپرس سرد یا مرطوب کننده استفاده کنید. هیچ وقت تاولی را عمداً باز نکنید این کار می‌تواند باعث عفونت شود. اگر تاول باز شد، محل را با آب و صابون ملایم تمیز کنید. سپس یک پماد آنتی بیوتیک بزنید و محل را با گاز بپوشانید.
    • خارش: سعی کنید از خاراندن جای زخم خودداری کنید، زیرا این کار بهبودی را به تاخیر می‌اندازد و می‌تواند منجر به عفونت پوست شود. کرم هیدروکورتیزون یک درصد را امتحان کنید یا آنتی هیستامین مصرف کنید.
    • درد و سوزش: آسپرین یا ایبوپروفن مصرف کنید و از قرار گرفتن پوست در معرض آسیب بیشتر خورشید خودداری کنید.
    • پوست داغ: اگر پوست شما در هنگام لمس کردن گرم است، مرتب دوش آب خنک بگیرید و مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته بمانید.
    • لایه برداری پوست: به آرامی با پوست خود رفتار کنید و پوستهای مرده را دستکاری نکنید از یک مرطوب کننده مانند آلوئه ورا استفاده کنید.
    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    صنایع دستی
    پکیج هدیه
    عطر و ادکلن
    مراقبت از پوست
    آرایشی
    آقایان
    بهداشتی
    کودکان
    ولنتاین
    بازگشت به بالا