0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    چگونه دندان‌های خود را تمیز نگه داریم؟

    چگونه دندان‌های خود را تمیز نگه داریم؟

    دندان‌های خود را دو بار در روز به مدت 2 دقیقه با خمیر دندان حاوی فلوراید مسواک بزنید تا به سلامت دندان‌ها و دهان کمک کنید. پلاک لایه‌ای از باکتری است که اگر دندان‌هایتان را به درستی مسواک نزنید، آن‌ها را می‌پوشاند. باعث ایجاد بیماری لثه و پوسیدگی دندان کمک می‌کند. مسواک زدن باعث توقف تشکیل پلاک می‌شود. سعی کنید مطمئن شوید که تمام سطح دندان‌های خود را تمیز می‌کنید.

    چه زمانی باید مسواک بزنیم؟ قبل از رفتن به رختخواب و هر روز حدود 2 دقیقه دندان‌های خود را مسواک بزنید. دندانپزشک یا متخصص بهداشت ممکن است بر اساس سلامت و نیازهای دندانی شما توصیه‌های بیشتری به شما بدهد.

    آیا باید از مسواک برقی یا دستی استفاده کنیم؟ فرقی نمی‌کند از مسواک برقی یا دستی استفاده کنید. هر دو به یک اندازه خوب هستند، به شرطی که تمام سطوح تمام دندان‌های خود را تمیز کنید و از خمیر دندان حاوی فلوراید استفاده کنید. اما برخی از افراد تمیز کردن دندان‌های خود را با مسواک برقی راحت تر می‌دانند.

    در مسواک به دنبال چه چیزی باشیم؟ برای اکثر بزرگسالان، مسواک با سر کوچک و برس فشرده و زاویه دار از موهای بلند و کوتاه با انتهای گرد مناسب است. موهای متوسط یا نرم برای اکثر افراد بهترین هستند. اگر از مسواک برقی استفاده می‌کنید، مسواک با سر نوسانی یا چرخشی ممکن است بهتر از مسواک دستی کار کند. اما اطمینان از اینکه دندان‌های خود را حداقل دو بار در روز تمیز می‌کنید، مهم تر از نوع مسواک است. اگر شک دارید، از دندانپزشک خود بپرسید.

    از چه نوع خمیردندانی استفاده کنیم؟ استفاده از خمیردندان با غلظت مناسب فلوراید بسیار مهم است. بسته بندی را بررسی کنید تا متوجه شوید هر برند حاوی چه مقدار فلوراید است.

    نحوه مسواک زدن

    اطمینان حاصل کنید که تمام سطوح دندان‌های خود را تمیز کرده‌اید، که باید حدود 2 دقیقه طول بکشد. به یاد داشته باشید که سطوح داخلی، سطوح خارجی و سطوح جویدنی دندان‌های خود را مسواک بزنید.

    چگونه به مسواک زدن کودکان کمک کنیم؟ کودکان باید در مسواک زدن دندان‌های خود تا حداقل 7 سالگی کمک یا نظارت شوند.

    بلافاصله بعد از مسواک زدن با آب نشویید

    پس از مسواک زدن، خمیر دندان اضافی را تف کنید. بلافاصله پس از مسواک زدن دهان خود را نشویید، زیرا فلوراید غلیظ موجود در خمیر دندان باقیمانده را از بین می برد. شستشو باعث رقیق شدن آن و کاهش اثرات پیشگیرانه آن میشود.

    آیا باید از دهانشویه استفاده کنیم؟ استفاده از دهانشویه حاوی فلوراید می‌تواند به جلوگیری از پوسیدگی دندان کمک کند، اما بلافاصله پس از مسواک زدن از دهانشویه (حتی فلورایددار) استفاده نکنید، در غیر این صورت فلوراید غلیظ موجود در خمیردندان باقی مانده روی دندان‌ها را می شوید. زمان متفاوتی را برای استفاده از دهانشویه انتخاب کنید، مثلاً بعد از ناهار. پس از استفاده از دهانشویه تا 30 دقیقه غذا نخورید و ننوشید.

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    صنایع دستی
    پکیج هدیه
    عطر و ادکلن
    مراقبت از پوست
    آرایشی
    آقایان
    بهداشتی
    کودکان
    ولنتاین
    بازگشت به بالا