0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    رفع ترک پاشنه پا در خانه (بخش اول)

    ترک پاشنه پا یکی از مشکلات رایج پا است. یک نظرسنجی نشان داد که 20 درصد از بزرگسالان در ایالات متحده پوست پاهایشان ترک خورده است. این می تواند هم در بزرگسالان و هم در کودکان رخ دهد و به نظر می رسد زنان را بیشتر از مردان مبتلا می کند.

    برای اکثر مردم، ترک پاشنه پا جدی نیست. ممکن است هنگام پا برهنه رفتن باعث ناراحتی شود. در برخی موارد، ترک های پاشنه پا می توانند بسیار عمیق شوند و باعث درد شوند. برای آشنایی با بهترین درمان های خانگی برای درمان و پیشگیری از ترک خوردگی پاشنه پا، ادامه مطلب را بخوانید.

    بالم پاشنه یا مرطوب کننده های غلیظ

    اولین روش درمان ترک پاشنه پا استفاده از بالم است. این بالم ها حاوی موادی برای مرطوب کردن، نرم کردن و لایه برداری پوست مرده هستند. به مواد زیر توجه کنید:

    اوره ( بالم پاشنه فلکسیتول )
    اسید سالیسیلیک ( کراسال )
    آلفا هیدروکسی اسیدها ( آملاکتین )
    ایزومرات ساکارید

    برخی از بالم های پاشنه ممکن است باعث سوزش یا سوزش جزئی شوند. این کاملا طبیعی است. اگر استفاده از بالم پا شما را آزار می دهد یا باعث واکنش شدید آلرژیک می شود، با پزشک خود مشورت کنید. در موارد شدید پاشنه‌ های ترک خورده ممکن است نیاز به یک بالم قوی تر یا کرم استروئیدی برای کمک به کاهش التهاب و تسکین خارش باشد.

    پاهای خود را خیس کنید و لایه برداری کنید

    پوست اطراف پاشنه های ترک خورده اغلب ضخیم تر و خشک تر از بقیه پوست است. هنگامی که فشار وارد می کنید، این پوست تمایل به شکافتن دارد. خیساندن و مرطوب کردن پا ها می تواند به این امر کمک کند. در اینجا چند نکته وجود دارد برای خیس کردن پا که در ادامه به آن ها می پردازیم:

    پاهای خود را تا 20 دقیقه در آب ولرم و صابون نگه دارید.
    استفاده از اسکرابر پا یا سنگ پا برای از بین بردن هر گونه پوست سخت و ضخیم.
    پاهای خود را به آرامی خشک کنید.
    از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

    رفع ترک پاشنه پا در خانه

    از مالش دادن پاها در هنگام خشک شدن خودداری کنید. این کار ممکن است به پوست شما آسیب برساند.

    باند مایع

    همچنین می توانید باند مایع را روی ترک ها بمالید تا زخم را ببندید و از عفونت یا ترک بیشتر جلوگیری کنید. این محصول به صورت اسپری عرضه می‌ شود، به این معنی که می‌ توانید روز خود را بدون نگرانی در مورد باند کردن سپری کنید. باند مایع گزینه خوبی برای درمان ترک های عمیق پاشنه پا است که ممکن است خونریزی کند.

    باند مایع را روی پوست تمیز و خشک بمالید. همانطور که ترک بهبود می یابد، پوشش به سطح پوست منتقل می شود. شما می توانید این محصول را بدون نسخه از داروخانه یا آنلاین تهیه کنید و مصرف کنید.

    در ادامه پیشنهاد می شود بخش دوم این مقاله را از دست ندهید.

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    صنایع دستی
    پکیج هدیه
    عطر و ادکلن
    مراقبت از پوست
    آرایشی
    آقایان
    بهداشتی
    کودکان
    ولنتاین
    بازگشت به بالا