0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    پوست خشک (بخش اول)

    با افزایش سن، غدد عرق و چربی شما رطوبت زیادی تولید نمی‌کنند. ممکن است پوست خشکی روی پاها، آرنج‌ها، بازوها یا سایر قسمت‌های بدنتان ایجاد شود. اصطلاح پزشکی برای پوست خشک، خشکی پوست (ze-ROW-sis) است. آلرژی‌ها (درماتیت)، محرک‌ها و بیماری‌های پوستی مانند اگزما نیز می‌توانند پوست را خشک کنند. البته درمان های موجود می‌توانند تسکین دهند.

    پوست خشک چیست؟

    پوست خشک پوستی است که رطوبت کافی برای حفظ نرمی و لطافت آن ندارد. افرادی که پوست خشک دارند ممکن است لکه‌هایی با احساس خشن داشته باشند که پوسته پوسته می شوند یا پوسته پوسته به نظر می‌رسند. ممکن است خارش باشد و پوست خشک ممکن است ترک بخورد و خونریزی کند.

    خشکی پوست چقدر شایع است؟

    خشکی پوست یک بیماری شایع است که افراد در هر سنی را تحت تاثیر قرار می‌دهد. ممکن است شما بسیاری از افراد را در نزدیکی خود داشته باشید که دارای پوست خشک باشند و از این مورد ناراحت باشند.

    چه کسانی بیشتر در معرض خشکی پوست هستند؟

    افرادی که در آب و هوای خشک زندگی می کنند، بیرون کار می‌کنند یا دست‌های خود را مرتب می‌شویند دچار خشکی پوست می‌شوند. خشکی پوست می‌تواند با برخی از مشکلات سلامتی مانند آلرژی، هورمون‌ها و دیابت مرتبط باشد.

    افراد مسن به دلایل زیادی مستعد خشکی پوست هستند که عبارتند از:

    • غدد عرق و روغن مولد رطوبت خشک می‌شوند.
    • پوست نازک تر می‌شود.
    • چربی و کلاژن، موادی که به پوست خاصیت ارتجاعی می‌بخشد، کاهش می‌یابد.
    پوست خشک (بخش اول)

    انواع پوست خشک چیست؟

    ارائه دهنده مراقبت‌های بهداشتی شما ممکن است از اصطلاح پزشکی برای پوست خشک استفاده کنند: خشکی پوست اغلب در طول زمستان به دلیل رطوبت کم بدتر می‌شود. با این حال، ممکن است در تمام طول سال رخ دهد. اگر شدید باشد، خشکی پوست می‌تواند باعث خارش و بثورات پوستی به نام درماتیت (التهاب پوست) شود. انواع مختلفی از درماتیت وجود دارد، از جمله:

    درماتیت تماسی: هنگامی که چیزی با پوست شما تماس پیدا می‌کند و باعث واکنش تحریک‌کننده یا آلرژیک می‌شود، رخ می‌دهد. پوست شما ممکن است خشک، خارش دار و قرمز باشد و همچنین ممکن است بثورات پوستی داشته باشید. برخی از نمونه‌ها عبارتند از فلزات جواهرات (نیکل)، لوازم آرایشی، مواد شوینده یا داروها.

    اگزما (درماتیت آتوپیک): این گروه از بیماری‌های پوستی باعث ایجاد لکه‌های قرمز، خشک، برآمدگی و خارش پوست می‌شود. اشکال شدید آن می تواند باعث ترک خوردن پوست شود که شما را مستعد ابتلا به عفونت می‌کند. این اختلال پوستی رایج اغلب کودکان را تحت تاثیر قرار می‌دهد و می‌تواند ارثی باشد. محرک ها، آلرژن ها و استرس می توانند اگزما را بدتر کنند.

    درماتیت سبورئیک: پوست خشک روی پوست سر باعث ایجاد وضعیتی به نام شوره سر در بزرگسالان می‌شود. درماتیت سبورئیک همچنین می‌تواند باعث ایجاد لکه‌های پوستی خشک و پوسته پوسته روی صورت و چین‌های داخلی بازوها، پاها یا کشاله ران شود. این نوع درماتیت در واقع زمانی ایجاد می‌شود که بدن شما به یک مخمر معمولی که روی پوست شما رشد می‌کند واکنش نشان می‌دهد.

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    صنایع دستی
    پکیج هدیه
    عطر و ادکلن
    مراقبت از پوست
    آرایشی
    آقایان
    بهداشتی
    کودکان
    ولنتاین
    بازگشت به بالا