0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    آبرسان مو چیست و چه کاربردی دارد؟

    آبرسان مو چیست و چه کاربردی دارد؟

    آبرسان مو چیست و چه کاربردی دارد؟

    مرطوب کردن مو فرآیندی است که اغلب اشتباه گرفته می‌شود و به سرم‌ها و نرم‌کننده‌های مو محدود نمی‌شود. شما به ترکیبات مختلفی از روغن‌ها بر اساس نوع موی خود نیاز دارید. بیایید عمیق تر کاوش کنیم و بفهمیم که چگونه مو را به روش صحیح مرطوب کنیم.

    آبرسان مو چیست؟

    آبرسان مو یکی از محصولات مراقبت از مو است که به منظور رطوبت رسانی به موهای خشک و آسیب دیده به کار می‌رود. این محصول شامل ترکیباتی از عصاره‌های گیاهی، پروتئین‌ها و ویتامین‌ها است که به سرعت درون مو جذب می‌شوند و باعث افزایش رطوبت و لطافت موها می‌شوند.

    چرا مرطوب کردن موها مهم است؟

    بدون آبرسانی کافی، موهای شما کدر و شکننده به نظر می‌رسد. به‌جز دلایل زیبایی، مرطوب‌سازی مناسب به حفظ سلامت پوست سر و مو کمک می‌کند.

    فواید آبرسانی به مو

    1. رطوبت رسانی: یکی از فواید اصلی آبرسان مو، رطوبت رسانی به موهاست. آبرسان مو باعث حفظ رطوبت در موها می‌شود و از خشک شدن و شکنندگی آنها جلوگیری می‌کند.
    2. لطافت: استفاده از آبرسان مو باعث لطافت و نرمی موها می‌شود. این محصول باعث کاهش خشکی موها و تغییر آنها به موهایی با لطافت و نرمی می‌شود.
    3. پیشگیری از شکنندگی موها: آبرسان مو باعث تقویت ساختار موها و جلوگیری از شکنندگی آنها می‌شود. این محصول باعث افزایش قدرت موها در برابر شکنندگی و آسیب‌های دیگر می‌شود.
    4. حفظ رنگ مو: استفاده از آبرسان مو باعث حفظ رنگ موها می‌شود. این محصول باعث جلوگیری از کمرنگ شدن رنگ موها و تغییر رنگ آنها به رنگ خاکستری می‌شود.
    5. جلوگیری از تشکیل الکتریسیته ساکن: آبرسان مو باعث جلوگیری از تشکیل الکتریسیته ساکن در موها می‌شود. این محصول باعث کاهش تعداد الکترون‌های بدنه موها و جلوگیری از تشکیل الکتریسیته ساکن می‌شود.

    مشاهده و خرید محصولات بهداشتی مو

    چگونه انواع مو را مرطوب کنیم؟

    فرآیند مرطوب‌سازی برای انواع موها متفاوت است.

    موهای مجعد

    همانطور که قبلا ذکر شد، زنانی که موهای مجعد دارند باید کمی بیشتر مراقب رطوبت یا کمبود آن در موهای خود باشند. اول از همه، ممکن است در حال حاضر از شامپوها و نرم‌کننده‌هایی استفاده کنید که عمیقاً موهای شما را مرطوب می‌کنند، اما دلیل این کار این است که سولفات‌ها و پارابن‌های موجود در آن‌ها موها را زبر می‌کنند.

    افرادی که فرهای ضخیم دارند مخصوصاً باید موهای خود را با روغن نارگیل، آرگان، بادام، زیتون، خردل یا دانه کنجد چرب کنند. روغن‌های معدنی و گیاهی رطوبت را در مو قفل می‌کنند، پوست سر را تغذیه می‌کنند و از شکستن آن جلوگیری می‌کنند.

    موهای ضخیم

    موهای ضخیم و پرپشت یکی دیگر از انواع موها هستند که برای حفظ چربی طبیعی تلاش می‌کنند. از شی باتر خام و تصفیه نشده به عنوان ماسک مو استفاده کنید. به دلیل داشتن آنتی اکسیدان، ویتامین A، ویتامین E و اسیدهای چرب، یک مرطوب کننده عمیق را ارائه می‌دهد و نرمی مو را افزایش می‌دهد .

    نکته: اگر پوست سرتان چرب است، از شی باتر استفاده نکنید، زیرا فقط چربی اضافی روی مو و پوست شما جمع می‌کند.

    موهای نازک

    کمی غیرمعمول است که تارهای نازک مو فاقد رطوبت طبیعی باشند. برعکس، افرادی که موهای نازکی دارند، اغلب از داشتن پوست سر چرب شکایت دارند ، زیرا سبوم به راحتی در چنین موهایی پخش می‌شود. بنابراین، در این نوع مو، کاهش رطوبت معمولا توسط عوامل خارجی مانند شستشوی بیش از حد یا استفاده روزانه از سشوار اتفاق می‌افتد.

    از روغن جوجوبا استفاده کنید زیرا ترکیب روغنی دارد. این ماده که از گیاه جوجوبا استخراج می‌شود، یکی از مواد رایج در محصولات پاک کننده مو است. نه تنها فولیکول‌های موی شما را مرطوب می‌کند، بلکه به درمان شوره سر و دو شاخه شدن سر کمک می‌کند زیرا سرشار از ویتامین C، B، E، مس و روی است. برای استفاده از آن می‌توانید روغن را گرم کرده و مستقیماً به موهای خود بمالید یا چند قطره به شامپو یا نرم کننده خود اضافه کنید.

    موهای خاکستری

    اگر مردان و زنان بالای 50 سال دچار خشکی در موهای خود می‌شوند، احتمالاً به این دلیل است که غدد چربی به طور خودکار در موهای بالغ کمتر فعال می‌شوند. از آنجایی که این روند طبیعی پیری است، پیشنهاد می‌کنیم غذاهایی مصرف کنید که سلامت مو را تقویت می‌کنند مانند برگ سبز، گیلاس، چغندر، هویج، محصولات لبنی، آب نارگیل، زردچوبه و زیره.

    مشاهده و خرید محصولات مراقبت از مو

    بهترین راه ها برای مرطوب کردن موهای شما چیست؟

    ماسک مو

    این یک فرآیند حالت دهنده عمیق برای مرطوب کردن موهای شما قبل از شامپو کردن آنها است. یک ماسک مو مرطوب کننده خوب ممکن است شامل روغن‌های فشرده سرد، عسل و حتی تخم مرغ باشد. آن را به طور یکنواخت در سراسر موهای خود بمالید و سر خود را با کلاه دوش بپوشانید. آن را به مدت 45 دقیقه نگه دارید و سپس آن را بشویید. استفاده از این ماسک به ویژه در ماه‌های سرد موثر است.

    روغن مو

    این یک درمان خوب قدیمی هندی است که هرگز بی تاثیر نبوده است. روغن دادن به موهایتان آنها را تغذیه می‌کند و پوست سرتان را مرطوب می‌کند. در حالت ایده آل، از روغن نارگیل در تابستان برای خنک کردن سر و از روغن کنجد در زمستان برای گرم کردن پوست سر استفاده کنید.

    شامپو

    از شامپوی مرطوب کننده بدون سولفات استفاده کنید. این کار سر شما را از آلودگی، گرد و غبار، روغن بیش از حد، لایه‌های محصول و عرق پاک می‌کند. همچنین به رطوبت اجازه می‌دهد تا به راحتی به ساقه مو نفوذ کند.

    نرم کننده مو

    اگر از شامپویی استفاده می‌کنید که موهای شما را صاف و زبر می‌کند، استفاده از نرم‌کننده می‌تواند آسیب را کنترل کند. یک نرم‌کننده طبیعی خوب (ترجیحا حاوی آلوئه ورا) مخصوصاً در انتهای موهای خود بمالید، زیرا معمولاً سبوم به آن نمی‌رسد.

    مرطوب کننده مو

    اینها محصولاتی هستند که می‌توانید پس از شستن موهای خود از آنها استفاده کنید تا رطوبت بیشتری به آنها اضافه شود. مرطوب کننده‌های مو بر پایه آب که حاوی روغن‌ها و کرم‌ها به عنوان سایر مواد طبیعی هستند موثرترین هستند. با قفل کردن رطوبت به صاف کردن موهای مجعد کمک می‌کنید و همچنین می‌توانید روغن را در آن مخلوط کنید تا قدرت بازسازی آن را تقویت کنید. این را نباید با سایر محصولات حالت دهنده مانند ژل مو اشتباه گرفت.

    نتیجه‌گیری

    اگر موها را رطوبت رسانی نکنیم، موهای خشک و شکننده‌ای خواهیم داشت. موهای خشک و شکننده به سرعت شکسته می‌شوند و باعث کاهش جذابیت و زیبایی موها می‌شوند. همچنین، موهای خشک و شکننده به سرعت پیر و کم‌جاذبه می‌شوند و باعث کاهش اعتماد به نفس در فرد می‌شوند.

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    صنایع دستی
    پکیج هدیه
    عطر و ادکلن
    مراقبت از پوست
    آرایشی
    آقایان
    بهداشتی
    کودکان
    ولنتاین
    بازگشت به بالا