0
سبد خرید شما خالیست!
میتواند برای مشاهده محصولات بیشتر به صفحات زیر بروید :
دسته بندی محصولات
    بسته

    تشخیص فاسد شدن لوازم آرایشی

    تشخیص فاسد شدن لوازم آرایشی

    تشخیص فاسد شدن لوازم آرایشی

    استفاده از لوازم آرایشی فاسد شده به هیچ وجه توصیه نمی‌شود، زیرا ممکن است عوارض جدی برای پوست و سلامتی شما به دنبال داشته باشد. برای اطمینان از سلامت لوازم آرایشی خود و جلوگیری از استفاده از محصولات فاسد شده، بهتر است روش‌های تشخیص لوازم آرایشی فاسد شده را بدانید.

    روش‌های تشخیص فاسد شدن لوازم آرایشی

    بوی لوازم آرایشی

    این محصول بوی منحصر به فردی دارد . یکی از راه‌های مطمئن برای تشخیص تاریخ مصرف گذشته محصول، بوییدن آن است. قبل از استفاده از محصول، آن را به سمت بینی خود بیاورید و آن را بو کنید. اگر محصول بوی عجیبی داشته باشد یا بوی آن کمی بد باشد، ممکن است تاریخ مصرف آن تمام شده باشد.

    تغییر رنگ و بافت محصول

    راه دیگر برای تشخیص اینکه آیا محصول شما به پایان عمر مفید خود رسیده است، بررسی بافت قبل از استفاده است. اگر فونداسیون مایع شما ضخیم شده است یا فونداسیون پودری شما فوق العاده خشک است، به احتمال زیاد تاریخ مصرف آن گذشته است.

    مانند میوه‌ها و سبزیجات، آرایش هنگام قرار گرفتن در معرض هوا از طریق یک واکنش شیمیایی به نام اکسیداسیون انجام می‌شود. این واکنش روی رنگ آرایش شما تاثیر می‌گذارد. هرچه محصولات شما بیشتر در قفسه بماند، احتمال اکسید شدن آنها بیشتر می‌شود. اگر فونداسیون را اعمال کنید و رنگ آن رنگ نارنجی یا برنجی به خود بگیرد، به احتمال زیاد اکسید شده است و دیگر نباید استفاده شود.

    برای تشخیص محصول آرایشی فاسد شده باید به موارد دیگری مانند تاریخ انقضای محصول، تغییر در فعالیت محصول، تغییر در حجم محصول، تغییر در نوع بسته‌بندی و تغییر در شفافیت محصول نیز توجه کرد.

    مشاهده و خرید محصولات لوازم آرایشی

    عوارض استفاده از لوازم آرایشی فاسد شده

    استفاده از لوازم آرایشی فاسد شده می‌تواند عوارض جدی برای پوست و سلامتی شما به دنبال داشته باشد. این عوارض می‌توانند شامل التهاب پوست، خارش، قرمزی، سوختگی، عفونت، آکنه و حتی آسیب به سلامتی کلی شما باشند.

    تاریخ انقضای محصولات آرایشی بر چه اساسی انتخاب می‌شوند؟

    در حالی که سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تولیدکنندگان را ملزم به درج تاریخ انقضا برای محصولات آرایشی نمی کند، چند راه برای تشخیص اینکه چه زمانی این محصولات از طول عمر خود فراتر رفته اند وجود دارد. تاریخ انقضای محصولات آرایشی بر اساس زمانی است که محصول پس از تولید، به دلیل تغییرات شیمیایی و فیزیکی فاسد می‌شود. برای بسیاری از محصولات آرایشی، تاریخ انقضا به صورت نشانگر شماره‌ای در بسته‌بندی قرار می‌گیرد. به عنوان مثال، برای بسیاری از رژ لب‌ها و کرم‌های ضد آفتاب، تاریخ انقضا به صورت MM / YYYY نمایش داده می‌شود که MM ماه و YYYY سال تولید محصول را نشان می‌دهد. به عنوان مثال، 3M به معنای سه ماه، 6M به معنای شش ماه، 12M به معنای یک سال و غیره است. این اعداد نشان دهنده بازه زمانی است که محصولات پس از باز شدن و قرار گرفتن در معرض هوا بهترین عملکرد را دارند. پس از این بازه زمانی، کیفیت محصولات کاهش می یابد و می‌تواند به محلی برای رشد باکتری ها تبدیل شود. به هر حال، بهتر است همیشه تاریخ انقضای محصولات آرایشی را بررسی کنید و در صورت گذشتن از تاریخ انقضا، از استفاده از آن خودداری کنید.

    ماندگاری لوازم آرایش چقدر است؟

    انواع مختلف لوازم آرایش برای مدت زمان مختلف ماندگاری دارند. به عنوان مثال، محصولات خشک اگر در جای خشک نگهداری شوند تا دو سال دوام می‌آورند، در حالی که ریمل به دلیل انتقال مداوم باکتری‌ها از چشم به اپلیکاتور، کمترین زمان ماندگاری را دارد. در اینجا مروری کوتاه بر زمان ماندگاری توصیه شده برای محصولات مراقبت از پوست و آرایش اشاره می‌کنیم:

    مشاهده و خرید محصولات بهداشتی

    فونداسیون مایع: فونداسیون های مایع مبتنی بر آب می‌توانند تا یک سال دوام بیاورند. فرمول‌های مبتنی بر روغن می‌توانند تا 18 ماه دوام داشته باشند.

    ضد آفتاب: ضد آفتاب می‌تواند تا یک سال قبل از از دست دادن اثر خود دوام بیاورد.

    مرطوب کننده‌ها: پس از باز شدن، مرطوب کننده‌ها و کرم‌ها می توانند از شش ماه تا یک سال دوام بیاورند.

    رژ لب: رژ لب می‌تواند از یک تا دو سال دوام بیاورد.

    رژ لب براق / رژ لب مایع: رژلب مایع یا براق می‌تواند از شش ماه تا یک سال دوام داشته باشد.

    ریمل: ریمل می‌تواند سه تا شش ماه دوام بیاورد. اگر متوجه تغییر در بافت یا بوی محصول شدید، فوراً مصرف را قطع کنید.

    محصولات پودری: محصولاتی مانند پودر سفت کننده، برنزه کننده یا رژگونه‌های پودری می‌توانند تا دو سال دوام بیاورند.

    لوازم آرایش مبتنی بر کرم: لوازم آرایش مبتنی بر کرم مانند رژگونه‌های کرم یا کانسیلر می‌تواند از شش ماه تا یک سال دوام داشته باشد.

    خط چشم مایع: ماندگاری خط چشم مایع بین سه تا شش ماه مانند ریمل است.

    لاک ناخن: یک بطری لاک در صورت باز نشدن می‌تواند برای مدت نامحدودی دوام بیاورد. اگر باز شود، می‌تواند تا دو سال دوام بیاورد. پس از باز شدن در بطری، مواد شروع به تبخیر شدن می‌کنند که پس از مدتی باعث غلیظ شدن پولیش می‌شود.

    برس‌های آرایشی: برس‌ها می‌توانند برای مدت نامحدودی دوام بیاورند، اما برای از بین بردن باکتری‌ها و تجمع آنها باید هر دو ماه یکبار آنها را بشویید.

    نتیجه‌گیری

    پیروی از دستورالعمل‌ها برای انقضای محصولات آرایشی اولین قدم برای محافظت از خود در برابر هرگونه خطر بالقوه سلامتی ناشی از لوازم آرایشی است.

    درج نظر
    خانه
    دسته ها
    جستجو
    0 سبد
    پروفایل
    بیشتر
    تماس
    دسته بندی ها
    صنایع دستی
    پکیج هدیه
    عطر و ادکلن
    مراقبت از پوست
    آرایشی
    آقایان
    بهداشتی
    کودکان
    ولنتاین
    بازگشت به بالا